lördag 9 mars 2013

Ljusgul sommarklänning

Nu är klänning nr två klar av samma mönster som den förra. Var ju på sy och kreativitetsmässan för ett par veckor sedan och hittade ett sommartyg jag inte kunde motstå. Denna modellen har ärm och en smalare kjol. Färgerna är ljusgult, brunt och turkost, allt efter min personliga färgkarta om man ska gå efter det.



Var och besökte nya butikslokalen hos Italienska modetyger en dag och Oj vad mycket snyggt det fanns där.,köpte lite blå trikå. Har sett en klänning på Esprit så det får bli nästa variant med detta mönster som grund. Halsen är kantad med trikå så då får en anledning att försöka mig på min cover och kantbandningsapparat.

4 kommentarer:

  1. Vilken underbar klänning! Tyget är helt fantastiskt!

    SvaraRadera
  2. Instämmer, verkligen ett härligt ryg o härlig färg!

    SvaraRadera
  3. Jättefin klänning, får mig verkligen att längta efter sommar!

    SvaraRadera
  4. Vilken underbar sommarklänning!! Måste säga att jag blir lite avundsjuk på att du bor nära Italienska modetyger...;) Fast det är tur att jag inte gör det för då skulle nog lönen ta slut alldeles för fort:).

    SvaraRadera