lördag 23 februari 2013

Fyndat på symässan.

Idag har jag varit på sy och kreativitetsmässan mässan på kviberg. Tycker att jag har massor av material och planer på saker att göra men ändå så blev jag helt till till mig när jag hamnade framför detta ljusgula tyget.


Brodyren är turkos och har en brun rand under. Det tyget passar perfekt till sommarklänning. Jag har ju gjort en omlottklänning och kommer nog att göra två till i samma modell. Utställarna på symässan i år var ungefär de samma som förra året förutom två nya tygförsäljare.  Idag invigde jag min sjal i èntrelac (näverstickning) som äntligen blivit klar. Virkade  en uddkant runtom i lila som avslutning.






3 kommentarer:

  1. Förstår att du fastnade för det gula tyget, det var helt underbart! O är det inte så att på våra breddgrader så kan ju alltid tygsamlingen bidra till lite isolering i huset om inte annat så förmycket tyg kan man väl aldrig få...;)
    Vad fin sjalen blev, väldigt härliga färger!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då får det nog bli småbitarna jag får isolera med för nu är det redan tillklippt.

      Radera