torsdag 20 september 2012

Natti natti

Har sytt väldigt mycket med mina nya maskiner de senaste veckorna men kanske mest med overlocken. Hittade ett vitt tyg med tryck för ett tag sen hos tygaffären samtidigt så fann jag ett jättefint spetstyg som jag både gör en t-shirt av och ett nattlinne av. Tänkte från början det skulle bli 2 tröjor men modellen blev för mycket nattlinne. Mönstret är taget ur boken "Sy snygga underkläder" skriven av Kerstin Mårtensson.

Blev ett brunt nattlinne med i klövertyget, använder sällan nattkläder men ibland är det nödvändigt att ha.

Har provat rullfållen på maskinen i avslut.


6 kommentarer:

  1. Roligt att höra att du är nöjd med dina nya maskiner. Fina nattlinnen! Tyget med tryck var häftigt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Malin det är jätteskoj med maskinerna men covern tar lite längre tid att bli kompis med.

      Radera
  2. Vilka härliga nattlinnen, både tyg och modell var jättesnygga! Kul att du är nöjd med dina nya maskiner, själv har jag knappt hunnit provat min nya Babylock CS ännu men det lilla jag testat verkar lovande :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det känns roligare att sy och nya möjligheter ges när det blir så snygga sömmar.

      Radera
  3. Ohh vilka fina nattlinnen...Häftigt med trycket....Roligt läsa på din blogg och inspireras.Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Carina en anonym signatur gör mig lite mer nyfiken. Hoppas du fortsätter att inspireras.

      Radera