fredag 27 juli 2012

Nytt sytt..igen.

Semestern börjar gå mot sitt slut. Och trots att jag valde att vara hemma i år och får nog säga att det ändå varit 4 bra veckor. En bra blandning av avkoppling, sol, utflykter, sömnad och umgänge. Jag fick till och med kokat ihop lite saft av röda vinbär...gott!!

Det senaste jag sytt ihop är en omlott tunika av stuvbitar från Stoff och stil, borde snart få nån bonus från de så ofta som jag handlar där och nämner deras namn här..eller hur? Mönstret kommer från omlottkofta i Ottobre som jag förlängt lite.

Även sytt en väska från Karinottilias sew along en  så kallad "Suit Yourself".





Fickor inuti och hållare för nycklar.



8 kommentarer:

  1. Vilken härlig tunika, härliga färger.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack- Ja nu ska man väl lysa upp och synas ordentligt, utvilad efter semestern och allt.

      Radera
  2. Vemodigt när semestern närmnar sig sitt slut, men det låter som du haft en bra semester.
    Jättefin tunika och kombinationer.
    Är det inte pilligt att sy väska? Får se om jag tar tag i det någon gång. Man ska aldig säga aldrig...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det var inte så pilligt, inte mer än det kan vara med en del kläder. Du får prova den finns ju som sew along hos karin..bara att följa anvisningarna.

      Radera
  3. Ser otroligt fräscht och fint ut! Ser för övrigt att du är Partillebo. Samma här... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo Partille är bra..Då får vi väl hojta till när man ser kläderna vi sytt, jag ärju inte så frikostig med bilder på mig själv.

      Radera
  4. Denna tunika kan jag inte riktigt se mig mätt på... Den är så fin och du har kombinerat ihop tygerna helt fantastiskt!! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Mirre det sa klick när jag såg detta mönstrade tyg det är så klara och fina färger i det.

      Radera