fredag 13 juli 2012

Klänning,spetsblus och kjol.




Äntligen färdig med dotterns tre plagg, tagit några dagar men är skoj inte sytt till henne sen hon var liten.


 Det blev en elegant festklänning av mönster som redan fanns utklippta, klänningstyget är från Stoff och stil och är puderrosa färgat. Spetsblusen som sitter löst ovanpå är också från stoff och stil med smock nertill ...det var ju riktigt skoj. Blusen är ritat av ett skjortmönster, samma som till den tidigare volangblusen. Mönstret till klänningen är eget som vi gjort kortare fram och längre bak.  ...Jag är helt nöjd!!





Kjol med ärvd blus




6 kommentarer:

  1. Klänningen är helt underbart vacker! Förstår att du är nöjd.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Marie funderar redan på vad jag ska göra härnäst.

      Radera
  2. Oh, vad fina alla dina alster blev! Förstår verkligen att du är nöjd! :)

    SvaraRadera
  3. Wow vilken klänning...så underbart vacker!!! Jag som gått och funderat på vad jag ska sy för klänning när jag ska på bröllop i september. Kanske snor jag lite av modellen.
    Den ska du i alla fall vara stolt över.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack det får fu gärna göra, skärningen i halsen är väldigt kvinnlig och snygg på och mönstret finns i din mönsterbok.

      Radera