lördag 30 juni 2012

Fyra veckors frihet!

Äntligen.... en av de bästa stunderna på året är här, morgonen då du vaknar och har mer än fyra veckors fri tid framför dig som du kan göra precis vad du vill med. Och den där extra  tiden för det ligger en ledig helg framför dig innan du börjar ta av dina semesterdagar. Inga resor bokade i år och inget spikat, kan det bli bättre?

Gav mig ut  idag för att leta gula kantareller och det blev en två timmar lång promenad runt stora Delsjön. Även om jag bara höll mig på stigen så såg man små gula prickar på många ställen, små gula där det säkert funnits större som kanske blivit plockade men det verkar vara gott om de ändå. Småsprang runt orolig för bilen och när jag backade ut så stod p-lisan där, vilken tur jag hade. Men OM jag fått böter och om man ska tänka positivt så gav promenaden mig mer energi än det gett p-lisan att ge mig böter.

Hela den efterlängtade ledigheten ligger framför mig och i år har jag tänkt fylla den med  sömnad och en massa annat som är bra för själen. Göra allt det där man missar på grund av att tiden inte räcker till. Safta, baka, promenera umgås, plocka svamp eller bär och...  ja bara vara. Men efter dagens promenad kan jag med gott samvete sätta mig och sy. Vad det blir får jag se..

I år liknar balkongen en miniträdgård där finns både sallad, tomat, chilli, paprika,kryddor och rabarber blandat med blommor. Med en vit vägg och stor spegel med ornament blev den riktigt "tjejig". Att det ska vara strålande solsken och badväder känns inte så viktigt i år, kanske har man slutat hoppas. Skulle ju vara synd att sitta inne och sy om det är 30 grader.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar